Zoeken in deze blog

dinsdag 11 augustus 2015

Er is een beweging in ons wat zo liefdevol is.

Wonderlijk hoe al die gevoelens door je heen lijken te gaan.
Geen moment is hetzelfde en niets lijk je echt in de hand te hebben, in dat wat we leven noemen.
Natuurlijk kunnen we van alles plannen en speelt tijd in zekere zin ook een rol maar vaak lopen de dingen toch weer net anders dan we gedacht hadden.
Ik probeer hier steeds meer ontspannen naar te kijken en laat mij vaker verbazen over het leven,van moment tot moment.
Niet dat het mij altijd lukt om in alle gevallen rustig te blijven maar juist doordat het een dagelijkse aandacht-oefening is, duurt het niet lang of ik doorzie vaak toch het verhaal achter de gebeurtenis.

Het zijn altijd weer die verhalen de overtuigingen die eraan vastkleven die menen dat het anders zou moeten zijn dan het is. Alsof ik het allemaal weet hoe het moet zijn ! Nou mooi van niet dus !
Maar goed soms is het ook gewoon lekker om even boos te zijn toch ? Ook dat is een energie een beweging in ons wat er even uit wil.En zelfs dat is vaak een momentopname en meer niet, want zonder verhaal houdt het na zo'n ontlading gewoon op.

Maar wat ik ook heel bijzonder vind,is dat er een beweging in mij en ons allemaal is, wat zo goed is, wat enkel liefde is, en wat enkel goedheid wil en niemand wil schaden. En dat is mijn/ons Goddelijk deel die ik ervaar in de stilte van mijn hart.

Namaste


Geen opmerkingen:

Een reactie posten